گوگل عينک مجهز به نمايشگر مي‌سازد

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

گوگل عينک مجهز به نمايشگر مي‌سازد
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : جمعه 18 فروردين 1391

گوگل عينک مجهز به نمايشگر مي‌سازد

گوگل عينک مجهز به نمايشگر مي‌سازد
شرکت گوگل جزئيات طرح پژوهشي خود براي توليد عينک‌هاي مجهز به فناوري "واقعيت افزوده" را در شبکه‌ي اجتماعي گوگل‌پلاس منتشر کرده است.

به گزارش سيتنا به نقل از بي.بي.سي، عينک "واقعيت افزوده" که در تصاوير گوگل ديده مي‌شود، داراي طراحي ساده‌اي است و به ميکروفون و يک نمايشگر نيمه‌شفاف کوچک که اطلاعات را در برابر چشم راست کاربران قرار مي‌دهد، مجهز شده است.

گوگل مي‌گويد که هدف از معرفي اين طرح دريافت بازخورد کاربران بالقوه است.

براساس تصاوير ويديويي منتشرشده به وسيله گوگل، عينک هوشمند اين شرکت، چهارده خدمات مختلف را به کاربران ارائه مي‌کند. بعضي از اين خدمات با تغيير موقعيت و وضعيت کاربر فعال مي‌شود.

به عنوان مثال هنگامي که کاربر از پنجره به بيرون نگاه مي‌کند، پيام ظاهرشده بر نمايشگر عينک، اطلاعات هواشناسي را نشان مي‌دهد. از ديگر خدمات ارائه‌شده، سرويس نقشه‌خوان گوگل، يادآوري برنامه روزانه يا نشان دادن پيامک‌هاي دريافتي است. امکان گوش دادن به موسيقي و ديگر فايل‌هاي صوتي نيز به وسيله عينک هوشمند گوگل وجود دارد.

پيش‌تر، گمانه‌زني‌هاي زيادي درباره توليد عينک "واقعيت افزوده" منتشر شده بود، ولي اين نخستين‌بار است که گوگل اين گزارش‌ها را تاييد کرده است.

به گزارش سيتنا، روزنامه نيويورک‌تايمز پيش‌تر اعلام کرده بود که اين عينک‌ها تا پيش از پايان سال و با قيمت ۲۵۰ تا ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد، اما به گفته کارشناسان، فناوري به کار گرفته شده در توليد آن، به گونه‌اي است که امکان عرضه آن در ماه‌هاي پيش رو نيست.

کريس گرين از تحليلگران ارشد فناوري به بي‌بي‌سي گفت: تلاش شرکت‌هاي ديگر مانند شرکت برادر براي توليد عينک‌هاي "واقعيت افزوده" به علت نياز به حمل پردازنده و باتري مجزا و اتصال آن با سيم شکست خورد.

به گفته کارشناسان، گوگل مي‌تواند با به کارگيري سيستم‌هاي مکان‌ياب جغرافيايي، از عينک‌هاي "واقعيت افزوده" براي تبليغات بازرگاني استفاده کند.

گوگل بر روي توليد محصولات بلندپروازانه ديگري همچون خودروي بدون راننده هم سرمايه‌گذاري کرده است.
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: رايانه و اينترنت، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.